Enkele post bekijken
Oud 23rd September 2008, 22:12
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Mijn mond viel verder open naarmate ik het artikel verder las. Bedriegen is tegenwoordig (spijtig genoeg) schering en inslag, dus daarvan viel mijn mond niet echt open. 'Getrouwde vrouw maakt slippertje met de priester' vind ik eerder grappig. Het is wel begrijpelijk dat de echtgenoot van de ontrouwe vrouw het niet grappig vond. Natuurlijk hoort niemand te bedriegen en zeker niemand die zelf – onrechtstreeks misschien - voor het celibaat gekozen heeft. Priesters zijn ook maar 'gezonde' mannen, maar ze hebben inderdaad een voorbeeldfunctie.

De bisschop hoeft voor mij de priester niet te veroordelen. Maar dat hij de schuld volledig bij de vrouw legt, vind ik wel hét toppunt. Ik wil de Kerk niet beledigen, maar dit lijkt mij toch typisch godsdienstig. In religieuze kringen lijkt het of vrouwen het altijd gedaan hebben. Mogen vrouwen nu ondertussen eigenlijk al priester worden? Dit vind ik weer een voorbeeld van discriminatie van de vrouwen binnen de godsdienst. In onze moderne samenleving kan vrouwendiscriminatie toch niet.

Misschien zie ik het allemaal wat radicaal. Maar mijn eindwerk ging over feminisme. Dus vrouwen uitsluiten, daar ben ik heel erg tegen!!
Met citaat antwoorden