Enkele post bekijken
  #5  
Oud 22nd September 2008, 17:53
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122
Volgens het artikel kan het rijgedrag van de Belgen beter. Ik ben ervan overtuigd dat door iets meer inspanning van de chauffeurs vele levens gespaard kunnen worden. Ik ben ook een beginnend en misschien té voorzichtig chauffeur. Maar volgens mij staan beginnende chauffeurs er wel meer bij stil hoe gevaarlijk het verkeer kan zijn. Wij zijn onervaren, maar wel extra voorzichtig. Voor ons is alles nieuw, voor ervaren chauffeurs is het dagelijkse kost. Ik ben zeker voorstander van nieuwe maatregelen en meer controles en campagnes.

Vorig jaar op school hebben wij meegedaan aan het project weekendongevallen georganiseerd door de politie. D.m.v. foto's van slachtoffers, cijfers, simulaties en nog veel meer werden we met onze neus op de feiten gedrukt. Het zou zeker nuttig zijn om ook volwassenen met zulke projecten tot de orde te roepen.

Snelheidsbeperkingen op autosnelwegen bij slecht weer zullen volgens mij meer voordelen dan nadelen hebben. Ook ik vind dat 110 km/u bij een glad of nat wegdek nog te snel is. Het is indrukwekkend hoeveel minder remafstand je nodig hebt bij een lagere snelheid (120 km/u op nat wegdek: 185 m; 110 km/u: 159m; 90 km/u: 113 m). Bovendien wordt er op autosnelwegen veel sneller gereden dan op gewone wegen. Dus zijn de gevolgen van een verkeersongeluk daar nog groter. Trouwens, een goed chauffeur zou uit zichzelf ook op kleinere wegen zijn snelheid moeten aanpassen aan de weersomstandigheden.

Ik begrijp wel dat het vaak onduidelijk is wat slecht weer nu juist inhoud. Maar volgens mij kan a.d.h.v. de elektronische borden boven een autosnelweg toch aangegeven worden wat de snelheidsbeperking op dat moment is. Dan bestaat er geen twijfel over hoe snel men mag rijden en zijn ook buitenlandse chauffeurs op de hoogte.
Met citaat antwoorden