Enkele post bekijken
  #4  
Oud 21st September 2008, 22:06
Tine Van den Langenbergh's Avatar
Tine Van den Langenbergh Tine Van den Langenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Zoersel
Posts: 78
Ik ben hiermee niet akkoord. Wanneer je de maximumsnelheid bij slecht weer verlaagd tot 90km/u op de autostrade, moet je deze ook bij andere wegen verlagen. Een baan van 90 wordt dan opeens eentje van 50 of 70. Chauffeurs van andere landen weten dit dan meestal al niet (bv in staten van de VS is er een dag en nachsnelheid maar vaak is deze niet aangegeven), hierdoor krijg je dan grote vraagtekens bij vele bestuurders en dit leidt enkel tot problemen. Want er gaan waarschijnlijk in dat geval geen extra borden geplaatst worden met de richtsnelheid bij slecht weer.

Ook is het vaak onduidelijk wat slecht weer net inhoud. Bij mist of regen is het niet altijd nodig om je snelheid of zichtbaarheid aan te passen. Sommige chauffeurs zetten hun mistlichten al op wanneer er bijna geen mist is. Als de ene bestuurder 90 gaat rijden op de autostrade en de andere 120 omdat deze vindt dat het wegdek niet erg nat is, krijg je meer problemen dan voordien.

Ikzelf als beginnend chauffeur let juist beter op bij slecht weer. Ervaren chauffeurs vinden dit een normalere situatie en gaan juist minder aandacht besteden aan het eventuele gevaar van deze situatie.
Met citaat antwoorden