Enkele post bekijken
Oud 19th September 2008, 18:07
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User

Op het forum van de Standaard is hieromtrent een boeiende discussie aan de gang. Ik heb daar wat reacties van doorgenomen en het valt mij op dat de meeste contra zijn. Wat mij eerlijk gezegd niet verbaast. Ruw geschat zijn 85 procent van de leerlingen brave goede studenten die niet rondhangen. En uiteindelijk willen ze voor de overige 15 procent dit invoeren. Moeten de goede studenten dan echt lijden daaronder? Toen ik in het middelbaar zat, kwam ik altijd moe thuis van school, ik sliep een half uurtje, daarna at ik en rond een uur of 19 begon ik te studeren. Je mag mij eens uitleggen hoe de studenten dat gaan klaarkrijgen als ze tot 18u op school zitten. En wat gebeurt er dan met de hobby's? Daar is dan al helemaal geen tijd meer voor tijdens de week. Er is onlangs nog een artikel verschenen dat jongeren, en dan vooral meisjes, lijden onder de druk en daar dan ook ziek van worden. Ik denk niet dat deze maatregel daar goed aan zal doen. Ontstressen doet de gewone mens meestal niet in zijn werkomgeving. Waarom zou dat dan wel zo zijn voor studenten?

De link naar het forum op de site van de Standaard voor de geďnteresseerden:

http://www.standaard.be/meningen/fo...&forumId=664843
Met citaat antwoorden