13th September 2008, 10:30
|
Registered User
|
|
|
|
Aanrader!
Hmm ja nu je het zegt, daar heb ik nog niet echt bij stilgestaan! Maar je hebt inderdaad wel een punt dat je hier "gemakkelijk" vakoverschrijdend kan werken en zeker zoals je al aanhaalde.
Als ik je nog een tip mag geven: ik heb de voorbije 2 weken mijn keuzestage gedaan in PIME (Provinciaal Instituut voor Milieu Educatie) en daar heb ik een activiteit "aardige voeten" bijgewoond wat over de ecologische voetafdruk ging. Je speelt een spel waarbij lln een land vertegenwoordigen in de wereld en zij moeten bijvoorbeeld als eerste opdracht van de 3 een gsm kopen. Zo moeten de lln uit de landen waar iets van hun gsm vandaag komt een pion nemen, en naarmate het aantal pionnen krijg je meer mosterdzaadjes die je in een trechter moet gieten. Op het einde van het spel wordt er gekeken naar het volume van die mosterzaadjes in de vorm van een voet per land, en zo kan je vergelijken welk land de grootste ecologische voetafdruk heeft. En daarna heb je ook nog een milieurally ... waarbij je op een zo milieuvriendelijke en goedkope manier van bv. Lier naar Aqualibi gaat of van Lier naar Wembley... ik vond het best wel leuk en leerrijk!
Nog een tipje: op zondag 21 september is het daar opendeurdag en wie weet kan je dan de proefopstelling zien staan van dit spel.
|