Enkele post bekijken
Oud 28th June 2008, 02:39
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Ik heb hier eigenlijk nog nooit bij stilgestaan en heb al heel wat gevlogen in mijn leven. Bij ons was het eerder de vraag: waar word ik het minst misselijk?
Het antwoord daarop is in het midden boven de vleugel (hangt natuurlijk af van het vliegtuig)
Ik ken de veiligheidsprocedure vanbuiten want je verveelt je en luistert toch nog maar eens naar de hele uitleg over zuurstofmaskers, opblaasvesten en nooduitgangen.
Ik ben er na zoveel keer zeker van bewust geworden dat het zeker niet zal verlopen zoals zij het denken.
"Volg gewoon de lichtjes op de grond" Daar stel ik me al de vraag bij of je je daar nog wel bewust van bent in volledige chaos.
Heb je er al eens bij stilgestaan hoeveel stappen er zijn om die zwemvesten eerst al te vinden en dan juist aan te doen? Ik denk altijd, als je in zee crasht denk ik niet dat je gaat denken: nu moet ik mijn zwemvest onder mijn stoel zoeken, deze ontplooien, over mijn hoofd trekken, de bandjes aan de zijkant aantrekken en het allerbelangrijkste NIET opblazen in het vliegtuig zelf!
Ik heb al paar keer meegemaakt dat ze de zwemvesten vanonder bepaalde stoelen hadden gehaald omdat passagiers met hun voeten onder de stoel van de passagier die voor hem zit, zaten en daardoor vielen deze er altijd uit. (ik spreek uit ervaring met mijn lange benen die echt wel eens gestrekt moeten worden)

Als ik nog eens vlieg zal ik het in mijn achterhoofd houden waar ik moet gaan zitten Ik heb toch de gewoonte om aan de gang te zitten, een beetje een neveneffect van mijn claustrofobie.
Met citaat antwoorden