Enkele post bekijken
  #5  
Oud 18th June 2008, 08:54
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
En thuis is alcohol ook al het gewoonste van het gewoonste... En wat voor ons gewoon is wordt voor kinderen een voorwaarde...

Dit is volgens mij een belangrijkere oorzaak van tv. In een artikel over comazuipen wordt door de auteur aangehaald dat het zaadje voor deze 'maatschappelijke aandoening' gelegd wordt in Het Gezin waar het vaak normaal is dat 'de kleine' af en toe eens nipt van een trappist of een glaasje wijn. Nu is het wel zo dat mijn vader ook al eens graag een trappist drinkt en daar voor mijn ogen al wel eens door heeft moeten overgeven (dat is ondertussen al wel lang geleden) en dat heeft mij ook niet beïnvloed. Of misschien juist wel natuurlijk...

Bij mij heeft het - afgezien van mijn ervaring met 'alcoholische medemensen' in het jeugdhuis - ook wel te maken met mijn tegendraadse aard denk ik. Als iedereen het doet, is het voor mij een reden om het dus zeker niet te doen.
Groepsdruk, wasda?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden