30th May 2008, 18:50
|
|
Administrator
|
|
|
|
Rel rond finale 'Mijn Restaurant'
Rel rond finale 'Mijn Restaurant'
Ligt Exquisa onterecht uit de race?
Rond de chaotische finale van 'Mijn Restaurant' is ondertussen een halve rel uitgebroken. Twee incidenten liggen aan de basis: een fout telefoonnnummer dat de krant Het Belang van Limburg afdrukte en een sms van diezelfde krant die te vroeg aankwam.
Het verschil?
Het foute telefoonnummer zorgde ervoor dat Limburg-aanhangers hun stem aan Leuven gaven. Een kapitale fout, zeker als een levensdroom er vanaf hangt. Per slot van rekening bleef de eindstrijd tussen Hasselt en Leuven tot op het laatste ogenblik erg spannend. Kunnen de Limburgse stemmen die 'per ongeluk' naar Leuven zijn gegaan voor het verschil gezorgd hebben?
Vroege sms
Ook de sms die (alweer) door Het Belang Van Limburg werd verstuurd zorgde voor opschudding. Niet alleen door de inhoud (Leuven wint) maar ook omdat die zo'n 7 minuten voor de werkelijke ontknoping aankwam. Een inschattingsfout, omdat de ontknoping later kwam dan gepland?
Of werkelijk een 'aandachtige' reporter die Rani had gespot bij het overstappen van helikopter naar limousine, zoals tv-visie.be meldt? In elk geval zou de sms ook het Limburgse koppel bereikt hebben, van wie opviel dat er de laatste minuten geen lachje meer afkon. Enkel zenuwen, of wisten ze inderdaad al meer?
Geen hoogtepunt
Tel daarbij de ronduit chaotische en rammelende uitzending, en je kan niet bepaald zeggen dat 'Mijn Restaurant' op een hoogtepunt geëindigd werd. Rani kreeg een halve hyperventilatieaanval, verklapte ei zo na de winnaars, maakte bijna geen gebruik van haar publiek aan koks en de nieuwsjournalisten blonken uit in het stellen van vragen die al 7 keer waren beantwoord: in alle kranten en op alle radiozenders.
De limousinekwestie
Helemaal pijnlijk werd het toen de limousines langer op zich lieten wachten dan gepland: 'Zie jij al een limousine?' 'Nee, hier nog geen limousine te zien. Is er bij jou al een limousine te zien?'. De limousinevragen werden pertinenter dan de vraag wie gewonnen had - behalve dan voor de Limburgers die ingeschreven waren op de sms-dienst van Het Belang Van Limburg.
Gaan ze door?
Of Yanaïka en Stephanie Exquisa verderzetten is nu wel de vraag die op ieders lippen brandt. In een eerdere uitzending drukten de twee jonge vrouwen hun twijfels uit om zo jong al zo'n schuldenlast op te bouwen. Maar in De Morgen gisteren klonk het een stuk strijdlustiger: "Wij zullen alles bekijken en hopen zeker open te gaan." In de uitzending van dinsdag zullen we het zeker weten.
Ondertussen is ook de opvolger bekend: 'Mijn Bed & Breakfast', in een zonnig land. Maar dat wil niet zeggen dat er geen tweede reeks van 'Mijn Restaurant' op stapel staat. Met de huidige kijkcijfers is het alvast te mooi om te laten liggen voor VTM.
Blog HLN, 30-05-2008 (edp)