Enkele post bekijken
Oud 29th May 2008, 21:29
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Reactie

Ook ik kreeg reactie op mijn posts

Beste Karen,

Dank voor uw bijdragen op www.red-lot.be. Fijn dat ook Vorselaar zich laat horen.

Naar aanleiding van uw posts (rond mobiliteit) startten we zo nog ook een nieuwe poll op rond dit thema. We hopen op die manier een duidelijker beeld te krijgen over hoe de studenten naar school komen. Daarop voortbouwend kan de (eventuele) discussie rond mobiliteit weer wat extra onderbouwd worden.

We hopen u nog vaak op red-lot.be tegen te komen.

Groet,

AD

Ingezonden posts:

Kare op 29 mei, 2008
Persoonlijk vind ik de argumenten die hier aangehaald worden maar zwakjes. Er wordt te veel gepraat over het studentenleven. Is dat dan zo belangrijk? Heeft een Hogeschool (en wij als toekomstige leerkrachten zouden dit zeker moeten weten!!!) dan niet als doel studenten te vormen tot volwaardige leerkrachten in plaats te denken aan de “recreatiemogelijkheden” binnen de omgeving?

Bovendien worden er alsmaar meer vervoersmaatregelen getroffen om Vorselaar beter bereikbaar te maken. We hebben inderdaad weinig parkeermogelijkheden, maar we stimuleren wel het openbaar vervoer, wat bovendien goed is voor het milieu! En willen we onze leerlingen ook niet meegeven dat onze voorraad aan fossiele brandstoffen uitputbaar is? Inderdaad, en daar hebben wij als LOV ook iets op gevonden. U kunt vanaf volgend jaar de fiets nemen op het Sassenhout om zo op een milieuvriendelijke manier naar school te komen. U voelt mij al aankomen, dat argument voor het vervoer, veegt u maar snel van de baan!

Karen Wolput op 29 mei, 2008
Daarnet had ik het reeds over het vervoer. Ik las nog eens extra de andere zaken door. Een station is noodzakelijk om een goede Hogeschool te zijn of om goed bereikbaar te zijn? Mag ik er dan ook nog even op wijzen dat de studenten Geel ook nog verplicht zijn een lange afstand af te leggen. Ze kunnen kiezen uit drie mogelijkheden:

1 de bus nemen (Is ook het geval op te Vorselaar en vanaf volgend schooljaar ook met aangepaste en vooral !!! aangename uurregelingen)
2 een fiets aan het station zetten, om dan het risico te lopen dat hij drie dagen later gestolen is (in Vorselaar draait de school op voor deze kosten)
3 een frisse ochtendwandeling maken

Dus dat station, dat schrappen we ook maar uit de lijst!
Met citaat antwoorden