Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th May 2008, 21:44
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Moet de NMBS voor een minimale dienstverlening zorgen?
--> JA, en toch heb ik op 'nee' gestemd.

Omdat het volgens mij een illusie is te denken dat de NMBS dit kan. Zoals Minister Vervotte al aangaf in de Zevende Dag, is zo'n minimale dienstverlening onmogelijk. Volgens Vervotte zou voor een minimale dienstverlening zo'n 65% van het personeel moeten worden opgeroepen. Tja... dan is het ook geen staking meer eh.

Mensen die wel geloven in de minimale dienstverlening moeten maar eens toelichten hoe zij dit praktisch zien, vind ik. Want bedoel je dan dat alle stoptreinen moeten rijden, 'iedereen moet kunnen opstappen en afstappen'? Of moeten alle intercity's rijden, 'de belangrijkste treinen moeten rijden'? Of moeten er dan enkel treinen tussen 7 en 9u. en 16u. en 18u.? ...

Nee, ik denk dat Minister Vervotte gelijk heeft als ze zegt dat dit onmogelijk is. Om nog maar te zwijgen van veiligheid als alle reizigers plots in de helft van alle treinen zouden moeten geraken.

Het probleem zit hem niet bij het gebrek aan dienstverlening, maar bij de stakingsaanzegging. Hoe komt het toch dat de vakbonden van het spoorwegpersoneel zo snel kiezen voor staking als drukkingsmiddel? (Ja, als je de directie/overheid wil raken is dit perfect!) Tijd om betere afspraken te maken met de vakbonden, denk ik. Werk voor Inge Vervotte dus! (And she can do it!)

Trouwens: mij lijkt het een beetje oneerlijk om werknemers van publieke bedrijven het stakingsrecht te ontnemen dat werknemers in de privé wel hebben.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden