15th May 2008, 02:14
|
|
Administrator
|
|
|
|
Geloofwaardigheid (2)
En blijkbaar ook nog een Serviër die van tevoren al duidelijk wist wat hij wou horen?! Nogmaals: bravo, Raad Van Europa!
Ook nog de nodige vraagtekens bij het feit dat de geroemde commissie er in slaagt om op amper twee dagen tijd een verdict te vellen in een situatie die qua complexiteit toch wel iets meer behoeft dan dat, of niet?
De absolute verheerlijking van het meerderheidsprincipe zonder ook nog maar enigszins bezwaard te worden door de complexiteit van zowel de historische context als het macrogegeven op sociaal vlak, is ronduit stuitend!
Om het bij twee argumenten a contrario te laten: vanaf nu zullen sommige districtsraden in Borgerhout (of binnen afzienbare tijd de gemeenteraad in St.-Jans-Molenbeek) wellicht in het Arabisch moeten gehouden worden(1)? En kunnen we niet ineens ook het pariteitsprincipe binnen de federale regering (evenveel Vlaamse als Franstalige ministerposten) 'onverwijld' naar de prullenmand verwijzen(2)??
Citaat:
Orgineel gepost door Trouw
„Hoe kan een burger het politieke debat volgen als hij zijn eigen taal niet mag gebruiken?”
|
Toch wel, want als ik morgen verhuis naar gelijk welk ander land/talengemeenschap, dan weet ik al van op voorhand dat ik de plaatselijke taal zal moeten leren om ingeburgerd te raken en om de politiek te kunnen volgen! En vooral, a fortiori: hoe kunnen we in godsnaam van immigranten vragen dat ze de taal moeten leren, terwijl we dit van franstaligen in Vlaanderen niet zouden mogen vragen??