Enkele post bekijken
Oud 14th May 2008, 12:11
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Lien Boogers
Een tattoo of piercing vind ik niet vlug mooi. Maar moet men daar echt al wetten over maken? Dat gaat me toch iets te ver!
Wat is het verschil tussen een piercing of tattoo? Van waar komt het het verschil op de leeftijdsgrens?

Is het niet duidelijk wat het verschil is tussen een piercing en een tattoo?
Een piercing kan je uitdoen en het verdwijnt. Soms hou je er enkel een klein gaatje aan over, dat hangt van de plaats af.
Een tattoo is voor het leven, dat kan je zomaar niet even uitdoen. De operaties om ze te verwijderen zijn heel duur, pijnlijk en zover ik weet kom je er niet zonder litteken vanaf.

Ik vind het goed dat er wetten op komen. Pubers experimenteren graag en zullen als snel iets laten doen waar ze later spijt van krijgen. Een foute piercing doe je uit, dus daarom is 16 geen slechte leeftijd.
Tattoo's zijn permament en daaarom dat een hogere leeftijd toch wel aangeraden is. Op je 18 ben je al een groot deel van je pubertijd door en besef je sneller dat een tattoo niet altijd een wijze beslissing is.
Ikzelf heb in mijn puberteit een tattoo overwogen en besefte toen al een geluk zelf dat dat een slechte beslissing zou geweest zijn.
Ik moet de man gelijk geven die zegt dat het zelfs 21 zou moeten zijn. Zeker ook voor intiemere piercings is een hogere leeftijd nodig.
De risico's bij die piercings is veel groter.
Daarom ook dat men controle moet uitvoeren in welke omstandigheden de tattoo's en piercings geplaatst worden.
Ik heb al veel verhalen gehoord van ontstoken piercings, dat is dan nog het minst erge dat je kan overkomen.
Met citaat antwoorden