Heb je daar ook een bron voor Wouter?
Want wat je nu zegt, zijn zaken die je niet terugvindt in de promofolders die je wekelijks in de bus krijgt...
En euhm, spreekt bovengenoemd artikel jouw argument niet tegen? Een fabriek die zich louter en alleen bezighoudt met broodjes bakken voor Lidl? Het kan zijn dat ik er over gelezen heb, maar ik ben in het artikel geen 'grote' merknaam tegen gekomen.
Wat ik ooit wel eens ben tegengekomen op het internet is volgende website:
http://www.pesticide.be/pages/pagen...tri=districhain
Denk je dat het toevallig is dat Lidl en Aldi helemaal onderaan staan (met zo goed als geen punten) als het gaat over slogans als 'Pesticiden uit de rekken!', 'Naar een residuvrije omgeving!' en 'Meer bio in ons winkelkarretje!'?
Hier nog een klein stukje van dezelfde site:
Citaat:
Aldi weigerde tot nog toe mee te werken aan dit onderzoek. Via terreinonderzoek kwamen we tot de volgende bevindingen:
Aldi besteedt over het algemeen niet veel aandacht aan milieubeleid, ook niet bij het aanbod van pesticiden. Aldi heeft evenmin een aanbod van biologische voeding. Voor zover bekend worden er geen tests gedaan naar pesticidenresidu’s op groenten en fruit of afspraken gemaakt met de leveranciers over pesticiden.
Volgens Aldi primeren de lage verkoopsprijzen en de kwaliteit. Maar de vraag blijft hoe Aldi kwaliteit definieert.
|
Het klopt wel dat één van de redenen van de lage prijs in Lidl en Aldi bijv. de inrichting van de winkel is. Die is tot een minimum gehouden en slorpt daardoor veel minder van het budget op dan bij pakweg Carrefour. Anderzijds is het ook zo dat één Aldi-winkel gemiddeld 3 man personeel heeft.
Zoek maar eens naar de zoekterm 'Aldi' alleen nog maar op het forum hier, enkele knipsels uit die artikels:
Citaat:
Bij keten Aldi is Amerikaanse genrijst gevonden en van de schappen gehaald
|
Citaat:
Mijn voorlopige conclusie is dat bijvoorbeeld Carrefour (1) en Colruyt Resto een goed resultaat halen: relatief weinig natriumchloride en een hoog gehalte droge stof. Terwijl het gerookte spek van Alvo, Winny, Aldi Délifin en de gerookte spekblokjes van Spar een stuk minder scoren: weinig droge stof en veel water en zout.’
|
En het artikel dat ik hier enkele weken geleden postte over de fietsen in supermarktketens:
Citaat:
De fietsen zijn vaak onveilig en de herstellingskosten lopen snel op...van minderwaardige kwaliteit ... 7 van de 16 gecontroleerde kinderfietsen ernstige risico’s vormden voor de verkeersveiligheid.
|