Enkele post bekijken
  #6  
Oud 6th May 2008, 14:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Maar langs de andere kant: die mensen zitten daar niet voor niets.

Dat is ook een vrij relatieve vaststelling. Moordenaars en verkrachters à la Hans van Themsche en Dutroux zitten er volgens mij echt niet en masse.
De meesten volgens mij voor dingen als fraude en diefstal en hoewel dat in elk opzicht verwerpelijk is, is het motief vaak wel begrijpelijk (zie het verhaal uit rzl over de man die een apotheker besteelt voor een erg duur medicijn voor zijn zieke dochter). Sommige mensen hebben het enorm moelijk (kansarmen maken daar een erg groot deel van uit) en zien vaak geen andere moglijkheid dan zich met illegale zaakjes bezig te houden.
Tuurlijk, er zit ook heel wat krapuul in de gevangenis, maar even goed een hele hoop simpele sukkelaars.
Ik denk trouwens dat het verlies van je vrijheid voor heel veel misdaden al straf genoeg is. Die mensen moeten echt voor alles toestemming vragen en kunnen op bijna geen enkel gebied nog eigen initiatief nemen. Stel je eens voor dat je niet kan gaan en staan waar je wil? Hele dagen tussen 4 dezelfde muren? Een hel volgens mij.
Trouwens die 102 EUR is niet voor pure luxe hé, zoals in het artikel staat horen daar ook personeels- en werkingskosten bij, iets waar de gevangen hoegenaamd niets aan hebben.

Anderzijds, wat een heerlijke hoeveelheid leestijd
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden