Enkele post bekijken
  #3  
Oud 5th May 2008, 19:37
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2008
Locatie: Vorselaar
Posts: 126
In de gevangenis zitten is echt geen lachertje.

Ik vind absoluut niet dat we onze gevangenen te veel verwennen. Mijn vader komt voor zijn werk enkele keren per week in de gevangenis van Merksplas. Hij zegt dat de gevangen daar nog geen wc op de kamer hebben, maar een pot die ze 's ochtends moeten leeg maken. Die pot moeten ze dan delen met 6 mensen in een cel waar er eigenlijk maar plaats is voor 4.
Er zijn verschillende cipiers die er echt alles aan doen om de gevangenen te kleineren, niks anders doen dan roepen, tieren en blaffen naar de gedetineerden.
Zo zijn er nog massa's verhalen...
Ik weet niet of het er in alle gevangenissen zo aan toe gaat, maar dit kan toch niet?! die mensen zitten daar inderdaad met een reden, maar daarom moeten ze toch niet behandeld worden als beest! En dan nog, de reden waarvoor ze er zitten (in Merksplas en wortel, toch) is vaak miniem. Bvb: een allochtone zwerver die om geen honger te hebben eten steelt, belandt tegenwoordig al in de gevangenis. Deze mensen hebben al zoveel miserie meegemaakt en dan krijgen ze zo'n loodzware straf, omdat ze proberen te overleven! Oké, ik praat het niet goed, maar een straf mag toch in de juist proportie zijn. Als je in hun geval nog in zo'n onmenselijke omstandigheden moet gaan wonen, is het echt wel verschrikkelijk.
Met citaat antwoorden