Onderwerp: Moet kunnen?
Enkele post bekijken
Oud 17th January 2005, 14:16
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
En in dezelfde trend zeggen we dan tegen mensen die roken, een hartziekte hebben of een zogenaamd gevarenberoep uitoefenen dat ze ook beter geen kinderen mogen krijgen aangezien ook bij hen de kans gro(o)t(er) is dat ze jong zullen sterven? Gezien dat de gemiddelde leeftijd van de vrouw een stuk boven de 80 ligt, denk ik dat dat probleem nogal overroepen is.

En mijn broertje (van 3 jaar) heeft zijn grootouders ook niet meer gekend. Wil dat dan betekenen dat het jongetje een ongelukkigere opvoeding te wachten staat?

Niet per se natuurlijk maar ik zou het persoonlijk toch wel als een gemis ervaren, het is trouwens zo dat je meestal meer gemeen hebt met je grootouders dan met je ouders. Ik kan met mijn grootvader beter praten dan met mijn vader. Natuurlijk is dit een illusie maar op TV zie je bijvoorbeeld hoe grootouders met hun kinderen spelen en zoals je hieronder nog vermeld vertroetelen, wat als zo'n kind dat ziet? Zou het dan ook niet missen wat het nooit gehad heeft? ik wel denk ik...

Citaat:
En wie zegt dat dat kind geen hedendaagse opvoeding zal krijgen? Het zal net zoals elk ander kind ook naar school moeten en in die omgeving wordt het grootgebracht zoals elk ander kind.
Daarnaast wil een oudere moeder niet per sé hetzelfde betekenen als niet-modern. Misschien voedt ze haar kind strenger op, maar misschien net omwille van haar ouderdom helemaal niet en zelfs al zou ze het nog doen, dan is dat niet automatisch slecht(er).

een oudere moeder wil niet per sé zeggen "niet-modern" maar vaak wel. Judith gaf hier een mooi vb van, haar ouders zijn maar in de 50 en zij ervaart al een serieuze generatiekloof. Ouders van in de 60 zullen bijv. uitgaan vanaf je 16 niet toelaten, ik heb met mijn ouders al conlicten over klederdracht, muziekstijl en algemene opvattingen en die zijn maar eind de 30...

Citaat:
Volgens die logica kan je gans de hedendaagse geneeskunde in één klap van tafel vegen

Inderdaad, vond ik ook niet echt een goed argument. Dan kan je bijv ook zeggen dat je geen geneesmiddelen mag nemen tegen TBC ofzo want moeder natuur zal ons wel met reden niet resistent tegen deze ziekte gemaakt hebben dan. Maar het lijkt natuurlijk ergens wel zeer onnatuurlijk, dat moet ik toegeven.

Citaat:
Volgens mij zelfs net het tegendeel! Hoeveel weeskinderen gaan na de dood van hun ouders niet naar de grootouders? Staan grootouders net niet bekend omwille van het feit dat ze die kinderen nogal graag vertroetelen?

Die weeskinderen gaan volgens mij naar de grootouders omdat dat vaak de mensen zijn met wie het kind , na de ouders, de beste band heeft. Grootouders staan er idd om bekend dat ze graag vertroetelen maar dat zijn GROOTouders hé en geen gewone ouders. Over de vraag waarom grootouders hun kleinkinderen zo vertroetelen en dat wss met hun eigen kinderen niet zo gedaan hebben kan je volgens mij hele boeken schrijven maar ik denk dat je als ouder altijd strenger gaat zijn...

Citaat:
Het is ook onwaarschijnlijk dat deze vrouw nog een beroep uitoefent waardoor ze dus meer tijd kan besteden aan haar baby.

Ze is professor en kinderboekenschrijfster...
dat laatste kan mss wel een voordeel zijn maar dat 1ste vraagt toch veel tijd als ik mij niet vergis.
maar uiteindelijk gun ik het haar wel, als je kinderboeken schrijft en zelf nooit kinderen gehad hebt kan dat wel als een serieus gemis ervaren worden denk ik...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden