Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2008, 15:57
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Computerklavier kan vuiler zijn dan toilet

Het toetsenbord van een computer kan meer bacteriën bevatten die gevaarlijk zijn voor de gezondheid dan een toiletbril, zo blijkt uit een Brits wetenschappelijk onderzoek.

Het tijdschrift Which? Computing vroeg een bioloog ruim dertig computerklavieren in een kantoor in Londen met de microscoop te onderzoeken.

Vier klavieren bleken gevaarlijk voor de gezondheid en de bioloog vroeg de onmiddellijke verwijdering van één ervan omdat het ”vijf keer vuiler was dan een toiletbril” die ter vergelijking onder de loep werd genomen.

Eten
Het vuilste klavier overschreed 150 keer de limiet voor schadelijke bacteriën. De aangetroffen bacteriën kunnen onder meer symptomen van voedselvergiftiging veroorzaken.

De hoofdoorzaak van de besmetting van een toetsenbord is het verorberen van de lunch aan het bureau. Een slechte hygiëne, zoals de handen niet wassen na toiletbezoek, kan ook een oorzaak zijn.

GVA - 1 mei 2008

Mijn mening: eerst schrok ik wel, maar als je er verder bij nadenkt. De toiletbril wordt regelmatig gepoest en wanneer wordt het toetsenbord schoongemaakt? Euh bijna nooit! Wij hebben wel sprays om het toetsenbord schoon te houden, maar dit is vooral voor de toetsen zelf en gaat dus niet tot onder de toetsen. Ik geef zelf toetoe, ik eet dikwijls terwijl ik aan de computer zit. Je moet je toetsenbord maar eens ondesteboven houden en schudden, je zal schrikken hoeveel vuiligheid erin zit.
Met citaat antwoorden