Enkele post bekijken
Oud 29th April 2008, 10:24
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User

Moeilijk ... maar belangrijk!

Voor mij persoonlijk is de opvoedende functie van de school heel belangrijk. Leerlingen komen in de eerste plaats naar school om iets bij te leren, maar daarmee houdt het absoluut niet op voor mij. Leerlingen moeten tijdens de schooluren ook opgevoed worden tot burgers. Dit is zeker niet eenvoudig te verwezenlijken. Binnen de school zou je er in moeten kunnen slagen om iedere leerling binnen de lijnen te kunnen laten lopen. Buiten de school ligt dit al iets moeilijker ... Ik vind dat leerlingen die zich naar de school begeven of van de school naar huis gaan nog steeds leerlingen zijn en dat zij dan ook nog steeds "de reputatie" van de school met zich meedragen. Ik vind dus dat leerlingen ook voor daden buiten de school tijdens de schooluren bestrafd moeten worden.
Tijdens de weekends is dat dan weer wat anders ... Hiervoor heb ik niet echt een oplossing, maar als ouder moet je ook je verantwoordelijkheid nemen!

Besluit: De scholen moeten zich nog meer gaan toeleggen op de opvoeding van hun leerlingen!
Met citaat antwoorden