Enkele post bekijken
Oud 26th April 2008, 14:37
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User

[QUOTE= Het internet is slechts een component in die revolutie, net zoals het wiel nutteloos was geweest zonder wegen. En het verbetert constant de wereld. "Daar ging overigens mijn college over: hoe de wereld beter wordt van het internet. De kleinste sociale groepen van overal in de wereld, waar je vroeger niets over hoorde, kunnen tegenwoordig hun stem laten horen en hun problemen kenbaar maken aan de buitenwereld. De bestrijding van een hoop zeldzame ziekten is bijvoorbeeld een heel eind beter geworden sinds patiënten wereldwijd met elkaar in contact kunnen komen."
[/QUOTE]

Ik heb sterk mijn twijfels bij deze uitspraak. Hebben de kleinste sociale groepen overal ter wereld toegang tot het internet? Ik vrees van niet...

Patiënten met een zeldzame ziekte kunnen nu inderdaad beter met elkaar communiceren, dat is dus wel een voordeel. Zoals Nathalie al aangaf zijn er ook een heleboel nadelen aan het internet. Ik vind het in ieder geval geen positieve evolutie dat mensen zoveel tijd spenderen achter hun computer. Internet houdt veel mensen binnen, terwijl er buiten zoveel te beleven valt. Natuurlijk kan je ook nuttige dingen doen op het internet en is het echt handig. Toch vind ik het sterk overdreven om te zeggen dat internet de wereld verbetert. Daarvoor wordt er veel te veel misbruik gemaakt van het internet.
Met citaat antwoorden