Enkele post bekijken
  #12  
Oud 24th April 2008, 18:10
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Als ik dit hier zo allemaal lees kan ik ook niet echt goed volgen wat bijvoorbeeld RYD daar inneens allemaal zegt. Het lijkt mij logisch dat jongeren extra geviseerd worden wegens weinig ervaring. Wat de ouderen allemaal doen vind ik niet dat daar mee te maken heeft.
Het meeste ongelukken gebeurt nog steeds rond de periode wanneer je plus minus 1jaar à anderhalf jaar met de auto rijdt. Op die moment schijnt het gevoel te komen dat je het allemaal wel kan en verslapt de concentratie vaak. Invloed van alcohol hier nog eens bovenop lijkt mij dan wel uit den boze. Dit geldt natuurlijk voor iedereen.
Dit wetende vind ik het geen probleem jonge chauffeurs extra te viseren. Dit moet volgens wel niet persé via een andere alcohollimiet. Die alcohollimiet mag wat mij betreft hetzelfde voor iedereen(0,2 of zelfs nultollerantie). Hierbij lijkt het mij geen slecht idee hogere boetes voor ouderen uit te schrijven als toch gebleken is dat zij de top leiden in overtredingen.
Verder vraag ik mij wel af: " zijn het normaal gezien niet organisaties als RYD die resoluut moeten gaan voor 0 promille wanneer je een wagen bestuurd?"Uit dit artikel kan ik dat niet echt opmaken.
Met citaat antwoorden