24th April 2008, 18:08
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: emblem
Posts: 84
|
|
Als ik er nu de punten van Bart lees en ik denk er over na, moet ik toegeven dat daar zeker waarheid in zit. Als alcohol inderdaad zoveel invloed heeft op onervaren (jongere) chauffeurs, ben ik absoluut voorstander van zelfs nultolerantie. Maar ik ben het eigenlijk nog meer eens met Sofie. Want ik vraag me af waar we de grens dan trekken. Hebben we het nu over jonge chauffeurs of over onervaren chauffeurs? Ik ben helemaal akkoord als het over onervaren chauffeurs gaat, en inderdaad de grootste groep onervaren chauffeurs zijn jongeren. Maar ik denk dat we bij die 'onervaren' chauffeurs, of laten we het even 'risicogroepen' noemen, zeker nog een aantal groepen kunnen bij rekenen. Met alle respect, maar veel oudere mensen (60+) hebben ook absoluut niet meer de nodige reflexen om zich probleemloos en risicoloos te bewegen in het verkeer. Moeten we dan voor hen ook geen nultolerantie toepassen? Verder zijn er ook heel wat mensen die hun rijbewijs halen, maar nooit veel meer rijden dan rond de kerktoren? Ook voor hen moeten we dan nultolerantie toepassen vind ik. En dan zitten we in een straatje zonder einde.
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Moeten we dan per se gaan roepen dat hier gaat om (slechte, dus negatieve?) discriminatie??
Driewerf nee! Tenzij ons discriminatiebegrip vanuit een compleet verkeerd begrepen gelijkheidsbeginsel serieus aan het doorschieten is!
Akkoord?
|
Want voor wie geldt er dan nultolerantie en voor wie niet? Vandaar ben ik voorstander voor een absolute nultolerantie voor iedereen! Ik hoop dat dit mijn overtuiging om voor iedereen de wet gelijk toe te passen een beetje beter kadert.
|