Enkele post bekijken
  #9  
Oud 24th April 2008, 16:14
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 66
Op zich ben ik wel akkoord met wat Barst zegt, maar toch blijf ik voorstander van de nultolerantie. Het is misschien wel zo dat jongeren geviseerd worden, maar uit de cijfers blijkt dat dit niet ten onrechte is. Zolang het aantal ongevallen maar daalt ben ik voorstander.

Toch ga ik ook akkoord met wat Elien zegt over de 40-plussers. Onlangs heeft een voorval hier in Westerlo dit voor mij helemaal duidelijk gemaakt. De papa van een vriendin van mij werd tegengehouden en zijn alcoholtest was positief. Het nieuws ging als snel de ronde in het dorp. De generatie van mijn ouders waren het er allemaal over eens, als Westerlo thuis voetbalt moeten ze toch geen controles doen! Is dat het goede voorbeeld geven? Daarom denk ik dat het ook belangrijk is om vooral op zo'n momenten veel te controleren. Deze generatie denkt dat het niet erg is als je na de voetbal wat te veel drinkt, want ze moeten toch niet ver naar huis.

Dit wil zeker niet zeggen dat ik vind dat de jongeren het beter doen. Er zijn inderdaad veel te veel jongeren die drinken en toch met de wagen rijden. Daarom vind ik ook dat we geen onderscheid moeten maken tussen de verschillende leeftijdsgroepen. Nultolerantie voor iedereen, hogere boetes en het zal veiliger worden op de weg, wie kan daar nu tegen zijn?
Met citaat antwoorden