Enkele post bekijken
Oud 23rd April 2008, 10:09
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Dank je Barst, dit zijn erg interessante artikels.
Ik ben ook altijd hevig voorstander geweest van het installeren van fotovoltaïsche panelen, maar nu ik erbij stilsta en de artikels gelezen heb, lijkt het me dat misschien niet zo'n fantastisch idee. Als het inderdaad zo is dat je met goed (en dus ook dure) isolatie veel meer energie bespaart dan met zonnepanelen, is de massale aankoop van zonnepanelen een negatieve evolutie. Maar dit moet toch algemeen bekend zijn bij de beleidsmakers?
Ik begrijp niet dat ze dan isolatie niet meer promoten. Tegenwoordig is het zonnepaneel hier, zonnepaneel daar wat de klok slaat, maar er zouden dan beter wat campagnes komen rond goed isoleren.
Toen mijn ouders besloten om enkel zonnepanelen voor warm water te installeren, was ik wat teleurgesteld omdat ze geen fotovoltaïsche panelen installeerden, maar bij nader inzien is dat wel goed geweest want ik denk niet dat er in de hele omgeving één huis zo goed geïsoleerd is als dat van ons En dat had misschien niet het geval geweest als al het geld naar de fotovoltaïsche panelen was gegaan...
Mijn vader was van mening dat je beter wat teveel kon isoleren dan te weinig en aan dat 'adagium' heeft hij zich erg goed aan gehouden.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden