Enkele post bekijken
Oud 23rd April 2008, 09:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Leerlingen en hun ouders moeten toelichting kunnen krijgen over de documenten die geleid hebben tot hun evaluatie door de delibererende klassenraad

De delibererende klassenraad is de klassenraad op het einde van het jaar waarin er voor elke leerling apart wordt beslist of hij of zij geslaagd is of niet. Dus als ik het zo lees, lijkt het me dat je alleen maar documenten kan opvragen die rechtstreeks geleid hebben tot een b of c-attest.
Als het - zoals bij Minke - gaat om tussentijdse examens, die nog niet gezorgd hebben voor een definitief besluit op het einde van het jaar, kan de school dit dus volgens mij weigeren.
Dat van die delibererende klassenraad lijkt me wel een erg belangrijke nuance en geeft heel deze discussie ook een andere richting. Als het alleen gaat over wat ik denk, dan vind ik dat het wél moet kunnen.

Of lees ik het toch verkeerd? Ik ben geen advocaat dus...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden