13th January 2005, 15:00
|
|
auti-juf
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Ja judith, maar ik denk dat dat een BB-Gun is, met plastieken bolletjes. Die werken inderdaad ook op luchtdruk en kunnen verschrikkelijk pijn doen maar het wordt al moeilijk om hiermee iemand serieus te verwonden (ik denk bv niet dat ze een lichaam kunnen penetreren). Iemand ermee in z'n oog schieten is wat anders natuurlijk....
Superjef heeft het over een luchtkarabijn met loodjes, en afhankelijk van het merk van de karabijn kan daar inderdaad heel veel kracht achterzitten.
Maar inderdaad, beide zijn zonder vergunning te verkrijgen.
|
wist ik wel Wouter
maar ik wou gewoon ook ff aantonen dat praktisch ieder gezin eigenlijk wel een "wapen" in huis heeft.
Als je even goed kan mikken als de jef met zijn appels, kan je met da bollekesgeweer ook al wel iemand serieus verwonden aan zn oog.
Vanuit dit (ver gezocht) standpunt gezien, snap ik helemaal niet hoe ze die wapens dan gaan indelen en welke ze gaan verbieden. Uiteindelijk kan zelfs een bolletjesgeweer flinke blijvende schade berokkenen aan iemand.
Het zal niet door iemand zijn lijf gaan zoals bij dat karabijn van de jef, maar het kan toch fameus zeer doen zenne :s
Ik zie hier nu domweg net een cuttermes voor mij liggen, uiteindelijk vind ik dat ook wel een supergevaarlijk wapen(ik heb net ondervonden hoe scherp het is )
als er dan een wet op wapens komt, mogen daar ook niet alleen vuurwapens tussenzitten denk ik?