22nd April 2008, 00:37
|
|
Administrator
|
|
|
|
Burgemeester Namen steunt discrete Laloux
Burgemeester Namen steunt discrete Laloux
Laloux met PS-voorzitter Di RupoFrédéric Laloux (PS) heeft vanavond op de gemeenteraad in Namen gezegd dat hij uit de lichten van de schijnwerpers wil blijven. De voormalige staatssecretaris van Armoedebestrijding gaf de rol van partijwoordvoerder, die traditioneel voor de fractieleider is, dan ook door aan Jacquie Chenoy (PS). Burgemeester Jacques Etienne (cdH) betuigde zijn steun aan Laloux.
Vechtlust
"Ik denk dat we kunnen erkennen dat de politieke context Frédéric Laloux niet heeft toegelaten zijn kans echt te wagen en zijn sociale voeling ten dienste te stellen van die belangrijke inzet die armoedebestrijding is. Het voordeel van de twijfel is wel het minste dat we hem vandaag kunnen geven. (...) Ik groet een man die overeind is gebleven, boven de politieke tegenstellingen. Ik twijfel er niet aan dat hij een ongeschonden vechtlust behoudt om de nobele kunst van het democratische debat voort te zetten op ons lokaal niveau", zei de burgemeester.
Spanningen
"We betreuren terecht en al jarenlang gestraft te worden door het feit dat Namen geen vertegenwoordigers heeft in een uitvoerende macht, regionaal of federaal", aldus Etienne. Gemeenteraadslid Yvette Destrée (PS), de voormalige schepen van Sociale Zaken, kondigde aan dat vandaag haar laatste gemeenteraad was, omdat ze zich "minder enthousiast, minder immuun en ontmoedigd voelt door het huidige klimaat van spanningen".
Blog DM, 21/04/08