Enkele post bekijken
Oud 13th January 2005, 12:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Ja judith, maar ik denk dat dat een BB-Gun is, met plastieken bolletjes. Die werken inderdaad ook op luchtdruk en kunnen verschrikkelijk pijn doen maar het wordt al moeilijk om hiermee iemand serieus te verwonden (ik denk bv niet dat ze een lichaam kunnen penetreren). Iemand ermee in z'n oog schieten is wat anders natuurlijk....

Superjef heeft het over een luchtkarabijn met loodjes, en afhankelijk van het merk van de karabijn kan daar inderdaad heel veel kracht achterzitten. Als je met een goede karabijn op iemand schiet dan zal je toch al wat schade veroorzaken, hoewel dat de persoon in 8 op de 10 gevallen toch nog binnen de 4 seconden terug op de been is. En iemand levensgevaarlijk verwonden hiermee is ook vrij moeilijk, tenzij je op de halsslagader gaat mikken bijvoorbeeld. (like a pro )

Maar inderdaad, beide zijn zonder vergunning te verkrijgen.

Spirit's voorstel om een volledig verbod op privé-wapens in te voeren is ronduit belachelijk. Als je in het weekend graag je tijd op de schietstand doorbrengt, dan zie ik echt niet in wat er mis is met zo'n hobby. Hetzelfde geldt voor jagers (als ze zich aan de regels houden)

Maar de wet moet veranderen. Vooralleer dat iemand een serieus vuurwapen in zijn handen kan krijgen moet die tenminste eerst een bewijs van goed gedrag hebben, en ten tweede lessen volgen ivm vuurwapens.
Met citaat antwoorden