Mja, normaal hij ongeveer zo te werk moeten gaan:
1/ VOB's rippen naar HD. Ik heb eens wat oude contacten geraadpleegd en die zeiden dat
SmartRipper hier goed voor is. Wel oppassen want zo'n DVD staat _vol_ Vob's. Éen voor het beeld, en dan dikwijls nog eens opgesplitst per hoofdstuk ... andere voor het geluid, nog andere voor de ondertiteling, nog andere voor de voorfilmpjes etc.
Dit kan misschien handig zijn.
2/ Eens de correcte VOB's (dus van de film of van het hoofdstuk waarin het stukje film dat hij wil knippen zich bevindt), moeten die VOB's geknipt worden zodat enkel het te gebruiken deel overblijft. Hiervoor gebruik je naar't schijnt best
VobEdit of
Chopper XP
3/ Als je de correcte stukjes geknipt hebt, dan moet je die nog op DVD zetten en liefst niet aan elkaar zodat je gewoon kan skippen tussen chapters. Dit lijkt mij een goeie guide om dat te doen:
http://www.videohelp.com/forum/userguides/120021.php
Normaal zou je nu klaar moeten zijn, tenzij je nog effectjes gaat toevoegen. Als dat het geval is, dan moet je waarschijnlijk wel omzetten naar andere formaten.
Tenzij Davy natuurlijk van plan is om gewoon 15 verschillende DVD's te gebruiken en altijd te wisselen van DVD maar dat lijkt me nogal omslachtig en tijdverspillend.