Enkele post bekijken
Oud 13th January 2005, 09:55
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Mja, normaal hij ongeveer zo te werk moeten gaan:

1/ VOB's rippen naar HD. Ik heb eens wat oude contacten geraadpleegd en die zeiden dat SmartRipper hier goed voor is. Wel oppassen want zo'n DVD staat _vol_ Vob's. Éen voor het beeld, en dan dikwijls nog eens opgesplitst per hoofdstuk ... andere voor het geluid, nog andere voor de ondertiteling, nog andere voor de voorfilmpjes etc. Dit kan misschien handig zijn.

2/ Eens de correcte VOB's (dus van de film of van het hoofdstuk waarin het stukje film dat hij wil knippen zich bevindt), moeten die VOB's geknipt worden zodat enkel het te gebruiken deel overblijft. Hiervoor gebruik je naar't schijnt best VobEdit of Chopper XP

3/ Als je de correcte stukjes geknipt hebt, dan moet je die nog op DVD zetten en liefst niet aan elkaar zodat je gewoon kan skippen tussen chapters. Dit lijkt mij een goeie guide om dat te doen: http://www.videohelp.com/forum/userguides/120021.php

Normaal zou je nu klaar moeten zijn, tenzij je nog effectjes gaat toevoegen. Als dat het geval is, dan moet je waarschijnlijk wel omzetten naar andere formaten.

Tenzij Davy natuurlijk van plan is om gewoon 15 verschillende DVD's te gebruiken en altijd te wisselen van DVD maar dat lijkt me nogal omslachtig en tijdverspillend.

Wow Kenny bedankt... achter sommige zaken was ik nog aan het zoeken.

Het uiteindelijke doel van al die korte fragmenten is om ze idd op DVD te schrijven om er nadien waarschijnlijk door middel van een website naar te linken. Dit alles zou natuurlijk beter in elkaar kunnen zitten als je wat programeert in VB, maar daar moet je VB voor kunnen en dat is een probleem

Ga zo door zou ik zeggen. Hier ben ik al enorm veel verder mee!!!!
Met citaat antwoorden