Enkele post bekijken
Oud 19th April 2008, 12:33
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Overheid schaft biologie af

Overheid schaft biologie af
Twaalfjarige leerlingen krijgen vandaag nog een flinke portie biologie op hun bord. Die lessen worden vanaf 2010 vervangen door een algemenere vorm van natuurwetenschappen, waarbij ook fysica en chemie aan bod komen. Nu worden de andere natuurwetenschappen in het derde of vierde middelbaar gegeven. (belga/adv)
Bron: www.demorgen.be, 19/04/08

Dit vind ik een negatieve evolutie
Als ex-student biologie vind ik biologie één van de belangrijkste (zo niet hét belangrijkste) vakken die je op school krijgt. Je leert er over je eigen lichaam en hoe het gezond te houden en over seksualiteit, je leert over de wereld rondom ons - dieren, planten en andere organismen -, je leert over het milieu - en dus over de hele wereld - en hoe je daar zorg voor kan dragen. En als je een goede leerkracht hebt, krijg je ook nog eens respect voor je eigen lichaam, de natuur en het leven zelf.
Fysica en chemie zijn erg belangrijke vakken voor de wetenschap, maar er is bij die vakken iets minder mogelijkheid om dat respect te ontwikkelen. Fascinatie en verbazing, dat wel. Nee, volgens mij kunnen die vakken gerust wachten tot de 2de graad...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden