11th April 2008, 11:08
|
99% leerkracht
|
|
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
|
|
Het verplicht leerkrachten natuurlijk wel om een doorzichtig puntensysteem te hanteren met een duidelijke verdeling over de vragen én over de inhoud in die vragen...
Maar goed: net zoals anderen hieronder ben ik ook niet echt een voorstander van het kopiëren. Soms maak je gewoon geweldige vragen en het is zonde dat de kracht van die vraag dan verloren gaat doordat leerlingen al van tevoren op de hoogte zijn.
Wat zouden we als mogelijk tegenargument kunnen geven tegen de tegenstand (veel negaties ): Dat de lessen in het jaar in principe een voorbereiding moeten zijn op het examen en dat die vragen op het examen dus binnen de mogelijkheden van de leerling moeten liggen. Op zich is het dan niet erg dat de 'soort' vragen uitlekken. Dat maakt dat leerlingen zich beter kunnen voorbereiden.
ps.: Voor vakken zoals economie is het examens sowieso ieder jaar (deels)anders omdat je vaak met actuele artikels zal werken.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|