Enkele post bekijken
Oud 11th April 2008, 09:52
ellenvvl ellenvvl is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Véronique.Geudens
Het Vlaams ministerie van Onderwijs heeft gisteren in zijn nieuwsbrief aan de schooldirecties laten weten dat leerlingen niet alleen hun examen moeten kunnen inkijken, maar dat ze ook het recht hebben er een kopie van te krijgen.

Vanmorgen las ik in de krant (het laatste nieuws) dat dit 'kopieerrecht' van examens al vier jaar van kracht is. Volgens het kabinet van minister van Onderwijs Vandenbroucke staat dit woordelijk vermeld in het decreet op de openbaarheid van het bestuur uit 2004. Het is dus nog afkomstig uit de vorige regering. Volgens de minister werden alle scholen daar toen op gewezen en wordt dit nu enkel maar herhaald.

Ik vind het echt ongelooflijk. Ik vind het heel normaal dat leerlingen hun examens mogen inkijken. Iedereen kan fouten maken, ook leerkrachten bij hun verbetering . Op die manier kunnen die alsnog recht gezet worden. Maar dat leerlingen hun examens zouden mogen kopiëren, dat vind ik veel te ver gaan! Zoals Wim al aangaf denk ik niet dat je elk jaar opnieuw een totaal nieuw examen kan bedenken. Waarom zou je goede vragen niet mogen behouden. Volgens mij brengt dat kopieerrecht helemaal geen meerwaarde voor leerlingen ...
Met citaat antwoorden