Enkele post bekijken
Oud 10th April 2008, 20:13
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan

Toen ik dit op het nieuws hoorde, dacht ik, dat is iets voor actualiteit.org en jaja het stond er natuurlijk al op.
Ik vind dit op zich geen probleem. Hetgeen waar het hier over gaat is volgens mij dat ouders tegenwoordig alles in twijfel trekken en daarom vinden dat ze daar een kopie van moeten kunnen krijgen, om zo na te kunnen kijken of hun kind niet ten onrechte slechte punten zijn aangedaan. Dit vind op zich niet goed. Ik vrees dat het resultaat hiervan gaat zijn dat er alleen maar meer discussies gaan ontstaan en dat ouders leerkrachten gaan "aanklagen" omdat ze denken dat hun onrecht aangedaan is.
Wat ik ook niet echt goed vind is zoals in het artikel wordt aangegeven: " Wat met de examenvragen?" Als een paar jaar na elkaar een examen wordt opgevraagd dan is het niet moeilijk na een tijdje je examenstijl en soort van vragen te voorspellen door leerlingen. Je vernieuwt wel elk jaar je vragen, maar bepaalde dingen kan je nu éénmaal het best testen met die vraag en sommige vragen kan je niet op een andere manier stellen. Dit zou dus wel heel spijtig zijn.
Op zich zie ik dus geen probleem, ik denk dat ik later altijd fair ga verbeteren en indien je toch een fout maakt(wat steeds kan) moet je er voor open staan je punten aan te passen. Dit zou normaal wel niet mogen want je kijkt normaal je puntentelling toch zeker 1 keer na.
Ik vind dat er vanuit de onderwijswereld moet gereageerd worden op deze wet want. Het geeft alleen maar meer " ingebeelde macht" aan de ouders. En er zijn er genoeg die alleen maar denken dat hun zoontje/dochtertje een engeltje is dat steeds goed leert en alles zou kunnen....
Met citaat antwoorden