Enkele post bekijken
  #2  
Oud 10th April 2008, 16:30
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Ik weet niet goed of ik hier voor of tegen moet zijn. Ik kan de reactie van de leerkrachten wel heel goed begrijpen. Sommige examenvragen worden opnieuw gebruikt voor examens. Wanneer er dan copies circuleren van de voorbije examens, kan je deze nog moeilijk opnieuw gebruiken. Maar ik denk dat het probleem van de discussies tussen leerlingen groter zal zijn. Leerlingen weten vaak niet waarom ze iets fout hadden en kunnen inderdaad met elkaar gaan vergelijken. Hierdoor zullen er vele discussies ontstaan die er anders niet zouden zijn. De leerkracht moet deze dan maar zien op te lossen. Wanneer leerlingen alleen hun examen komen inkijken kunnen ze wel vragen waarom ze iets fout hadden maar kunnen ze niet vergelijken. Langs de andere kant kan dit misschien een voordeel zijn voor leerlingen. Leerkrachten kunnen zich soms vergissen en door het vergelijken van de examens kunnen deze fouten misschien nog rechtgezet worden. Leerlingen kunnen hun examens dan rustig doornemen en eventueel opnieuw maken als extra oefening of voorbereiding.
Met citaat antwoorden