Enkele post bekijken
Oud 8th April 2008, 20:49
Dieter1BASO
Gast

Het klimaat maakt regelmatig bokkensprongen. Dit zorgt ervoor dat het ecosysteem grondig in de war wordt gestuurd. Zo ook de planten en bomen die pollen en andere stuifmelen produceren. Toch is het opmerkelijk dat net nu daar een artikel over verschijnt. Vorig jaar was het al volop lente, terwijl dat de lente dit jaar maar moeilijk van start gaat. Het zou mij dus verbazen dat op deze moment er een grote hoeveelheid pollen geproduceerd wordt. Langs de andere kant denk ik wel dat we in deze lijn verder moeten denken... maar dan richting fijn stof. Mensen die allergisch zijn aan pollen en stuifmelen, zijn meestal ook allergisch aan stof. Volgens mij scheelt net daar het probleem. De laatste tijd wordt er beduidend meer stof in de lucht gemeten. Ik denk dat de allergische reacties op deze moment hiervan voortkomen en niet van pollen- en stuifmeelproductie.

Dat is natuurlijk mijn mening. Ik bekijk het van de aardrijkskundige kant. Misschien kunnen de biologen onder ons mij wel het tegendeel bewijzen.
Graag een reactie...
Met citaat antwoorden