Enkele post bekijken
Oud 5th April 2008, 16:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Véronique.Geudens
Het gevaar bestaat altijd dat kinderen of later wanneer ze volwassen zijn, dit normaal gaan vinden en dit toepassen in hun gewone leven. Dit is eigenlijk al eens voorgevallen met Hans Van Themsche en in de gevangenis gaf men hem dan ook nog eens videospelletjes…

Van dergelijke uitspraken gaat mijn haar omhoog staan (sorry vero :P).
Er is nog altijd geen bewijs dat dergelijke gevallen gebeuren door games. Het grote voorbeeld: Columbine, men sprong direct op games, dan was het the Matrix want ze droegen blijkbaar jassen die erg geleken op die van The Matrix. Dit is dus totale onzin want ik heb de beelden gezien.
Volgende voorval in Duitsland, een jongen schiet vanop een dak mensen neer. Dit keer was het Counter-Strike, dit had hem aangezet om dit te doen. Wat men niet vermeld is dat deze jongen elke week naar de schietclub ging en thuis wapens bezat.
Ik denk dat men nog altijd verkeerde verbanden trekt. Het is niet omdat een paar gamers op die miljoenen gamers in de wereld mentaal niet 100% zijn dat al de rest daar voor moet boeten.
Als je mensen begint neer te schieten dan is er toch iets mis, het is dan gemakkelijk om dit op games te steken.
Ik speel al jaren games met mijn grote broers, ik ga tegewoordig zo veel mogelijk airsoften en ben van plan om daar binnekort mijn eigen wapen voor te kopen.(dit zijn geen echte wapens!!) Denk je dat ik bekwaam ben om buiten te stappen en op mensen te beginnen schieten? Of ben ik agressief? Ik denk het niet. Er is met zo'n mensen meer aan de hand dan enkel het spelen van games. Als je het onderscheid niet kan maken tussen realiteit en de virtuele wereld dan is er iets niet juist in u hoofd eerlijk gezegd.
Ik heb een eindwerk gemaakt over games en agressie en ben tot de conclusie gekomen dat het bij sommige mensen KAN leiden tot agressie (vooral bij kinderen die games spelen dat niet voor hun bedoeld zijn) maar dat het voor een hele hoop gamers zelfs net de agressie wegneemt.
Kinderen horen echt geen games te spelen die niet voor hun bedoelt zijn zo simpel is het. Maar Hans Van Themse etc waren oud genoeg om deze te spelen. Toch wil dit nog niet zeggen dat het daarom is dat ze deze acties uitvoeren.
Het gaat hier om verkeerde correlatie denk ik eerlijk gezegd. Ik blijf bij dit punt tot men met echte onderzoeksresultaten afkomt. Of mensen onderzoekt die dodelijke acties uitvoeren door games (zogezegd) en bewijst dat ze mentaal 100% normaal zijn.
Met citaat antwoorden