2nd April 2008, 04:09
|
|
Administrator
|
|
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
|
|
Zouden de fascistische voorstanders van de Holocaust geen natte dromen krijgen van dergelijke 'lessen'? Ook al omdat ze weten dat de ruimte die in een les wiskunde overblijft om de zaak deftig te kaderen, vrij summier is!! Anders gezegd: lln die in een les wiskunde blijven 'stilstaan' bij dit gegeven, dat moet een leraar wiskunde helemaal niet hebben, want dan dwalen die lln wel degelijk af van de gestelde doelen voor die les (cf. Wouter)! Die leraar wil zijn lln beter doen rekenen, en hij heeft (veel te) weinig ruimte om zijn controversiële voorbeeld te voorzien van een historische context die moet verduidelijken dat heel de zaak tot en met laakbaar is!
Zelfs in een PAV-context lijkt me dit een hachelijk gegeven; 'eigentijds' voorbeeld (waar Wilders van zou smullen!): "per dag komen er x-aantal moslims bij - per jaar geeft dit x-aantal bijkomende moslims. En dan de examenvraag: Gegeven de geboortequotes voor beide bevolkingsgroepen (schatting: 1.8 vs. 3,2...) Hoe lang duurt het dan vooraleer België 'overspoeld' wordt door moslims?"
"Appelen en peren"? Of appelen en citroenen...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
|