Enkele post bekijken
  #5  
Oud 31st March 2008, 14:14
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Lezers blijven berooide moeder steunen.

Jessy Van Geffen (31), de alleenstaande moeder uit Wijnegem die al drie maanden op 4000 euro kindergeld wacht, krijgt nog meer hulp. Nadat eerst een traiteur uit Zandhoven haar een gratis eetmaal had aangeboden voor het communiefeest van twee van haar spruiten, willen nog andere weldoeners de moeder en haar kinderen helpen.

In Gazet van Antwerpen trok Jessy donderdag voor het eerst aan de alarmbel. De paasvakantie stond voor de deur en ze had nog welgeteld 7 euro op zak. Geen paaseitjes voor Nikki (11), Jamie (9) en Matthew (7). Sinterklaas en de Kerstman konden vorig jaar evenmin passeren. De regelingen voor het nakende communiefeest van twee van haar spruiten lieten door de vertragingen van het kinderbijslagfonds ook op zich wachten.
Net als traiteur Roger Lenglez vond ook Georg Wysekal uit Ekeren dat hij iets moest doen. "Ik zou de kinderen graag kleden", vertelt de 73-jarige. "Ik ben maar alleen met mijn hondje en zou er echt voldoening uit halen".
De eigenares van Jems Mode uit Essen mailde spontaan naar de krant.
"Ik heb een kinderkledingzaak. Ik kan ook gerust een mooie outfit voor het feest missen".
Eva Jacobs offert zelfs de paaseieren op die haar kinderen vorige zondag kregen, maar niet opaten.
De ultieme verrassing voor Jessy was toch wel een storting van 750 euro op haar rekening. "Ik stuur iedereen zeker een communiefoto op. En dat geld wil ik zeker teruggeven."

Hoe geweldig, toch? Deze 2 kinderen kunnen gewoon hun communie doen dankzij vrijgevige mensen! Dat dit nog bestond in onze maatschappij wist ik echt niet. Persoonlijk zou ik ook liever mijn geld aan zo iemand geven dan aan 1 of andere actie waar je niet van weet of het geld effectief terecht komt.

Bron: Gva 29/03/2008
Met citaat antwoorden