31st March 2008, 11:29
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Ik vind het eerlijke gezegd dikke zever dat CD&V eerste 'binnen de meerderheid' op zoek wil gaan naar een oplossing. Ik vind het zelfs een stap vooruit dat er EINDELIJK eens niet binnen de gesloten grenzen van 'de meerderheid' wordt gedacht. Want waar draait het uiteindelijk om? Wetsvoorstellen die gedragen worden door een meerderheid van de burgers (lees: parlementsleden). Dus gedragen door de meerderheid van de WETGEVENDE macht. Mocht er gebruik gemaakt worden van zo'n wisselmeerderheid dan is de eerste stap gezet naar het niet langer 'consequent afschieten van voorstellen uit de oppositie'. Wat goed is want de meerderheid die is er in principe voor de UITVOERENDE macht. Ik vind het dus een positieve evolutie dat er ook tussen meerderheidspartijen en oppositiepartijen kan worden gepraat.
(Met dit spreek ik mij trouwens louter uit over de mechanismen die spelen, over de inhoud van al deze mechanismen is mijn mening duidelijk: tegen vervroegde levensbeëindiging. Al is een steeds uitdeinend toepassingsgebied natuurlijk alleen maar positief voor onze Sociale Zekerheid... )