28th March 2008, 12:43
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Citaat:
Kan die man op de natuurlijke manier bevallen? Want ja, hij is vroeger vrouw geweest, maar hoe zit het met de gaatjes vanonder?
|
Wel in onze krant stond daar het antwoord op. Deze 'mauw' (MAn-vroUW) heeft enkel zijn borsten laten verwijderen, maar voor het overige is hij lichamelijk nog steeds een vrouw...
Toen ik de titel las: 'Man in verwachting...' Ja, ik zeg het altijd: ik wil ook wel eens zwanger zijn... Maar bij het verderlezen van het artikel... Euhm... tja het is nogal een apart geval.
Ik heb er zo mijn vragen bij. Maar ja: het is in principe een vrouw die zwanger is hé. Zo bekijk ik het toch. Ik begrijp trouwens niet op welke basis deze 'mauw' het begrip 'man' op zijn/haar paspoort krijgt gezet... Louter omdat hij/zij dit vraagt? Want lichamelijk is dit, in mijn ogen, hoofdzakelijk een vrouw (vagina, eierstokken, baarmoeder...). Alle mannelijke kenmerken zijn er enkel door het toedienen van testosteron.
Ik begrijp het toch niet zo goed, hoor... Moeten we als mens tegenwoordig alles kunnen veranderen? Ik ben absoluut blij met onze eigen wil en de kans om zelf te denken en daar moeten we ten volle gebruik van maken. Maar ergens ligt dan toch een grens en moet je iets dat niet van jezelf komt kunnen aanvaarden, of niet? Er zijn altijd dingen waar je geen invloed op hebt (en naar gelang je geloof zijn er dat meer of minder), maar als je de fundamentele dingen niet kan accepteren ...
Het is een moeilijke situatie. I'm so happy to be a man!