27th March 2008, 19:38
|
|
Prime Integrator
|
|
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door jan van hoogten
Origineel gevonden! Ik sluit mij aan bij wat Bart zei. Het is naar mijn gevoel een meerwaarde om zoiets te gebruiken in je les. Alleen heb ik serieuze bedenkingen bij het voorbeeld hierboven. Is dit werkelijk gebruikt in zijn les?
Ik vind het nogal sterk sarcastisch en het komt bij mij zelf over alsof het percies nog plezant was vroeger. Als ik daar lees het "efficiënte gebruik" en "maximale capaciteit".
|
Ik weet het niet. Misschien is dit wel een goed voorbeeld om de impact ervan te laten zien. Want zeg nu zelf, wat zegt '1,3 miljoen' doden nu voor de gemiddelde jongere? Die hebben totaal geen besef van zulke getallen. Als je daarentegen laat berekenen hoe lang de 'eliminatie' duurde als ze 'maar' 5000 personen per dag konden elimineren (een getal dat ze wel kunnen vatten denk ik), wordt het volgens mij ineens een stuk indrukwekkender (in de negatieve zin dan). De Duitsers hadden 260 dagen nodig om al de Joden te elimineren terwijl hun crematoria op maximale capaciteit hun gruwelijk werk deden! Dat geeft wel een goed beeld van de omvang lijkt me. 'Dat moeten echt een hoop mensen geweest zijn' is de indruk die dat nalaat bij die leerlingen denk ik.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|