26th March 2008, 21:54
|
99% leerkracht
|
|
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
|
|
Als dat van dat zwaartepunt inderdaad zo is én als de Nazi's zich daar ook bewust van waren ... dan is dat een perfect voorbeeld van hoe wiskunde concreet gebruikt kan worden in onze maatschappij. En zoals Margot zei: het is geschiedenis... maar wat dat nog?
Ja het is gewaagd wat deze leerkracht doet, maar qua vakoverschrijdend werken kan dit wel tellen. Als er dan nog wat tijd voorzien wordt om werkelijk de cijfers/voorbeelden te interpreteren, dan denk ik dat er behoorlijk wat inzichten kunnen worden verworven!
En ja dat dit gruwelijke cijfers zijn en een gruwelijk stukje geschiedenis, dat is waar. Ik weet dat ik zelf elke keer weer onder de indruk ben als het gaat over WO II. MAAR DIE GRUWEL IS WEL DE WAARHEID!!! En de geschiedenisles is in sommige scholen misschien heel vormend, maar in andere scholen betekent een geschiedenis les maar weinig. Daarom heb ik er niets op tegen dat dit soort van gebeurtenissen ook in andere lessen aan bod komt.
Voorstander, zonder meer.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|