Onderwerp: pubers en tv
Enkele post bekijken
Oud 25th March 2008, 22:52
Dieter1BASO
Gast

Bij ons thuis hebben we 3 tv's. 1 in de living, 1 in de veranda (voor de voetbal) en 1 in mijn spelkamer,waarop ik de PS heb aangesloten.
Toch kijken we (het gezin) veelal in de living naar een programma dat gezamenlijk of door de ouders gekozen wordt.
Mijn ouders hebben er bewust voor gekozen om geen tv's op de kamers te plaatsen, omdat dit inderdaad leidt tot minder slaap. Ik merk dat heel hard bij mezelf in de zomer. Ik ben geen persoon die vroeg kan gaan slapen. Ik kijk daarom makkelijk tot 3 uur 's nachts tv, in de zomermaanden. Mijn ouders hebben schrik dat wanneer ik een tv op mij kamer krijg, dat dit iets is voor elke periode in het jaar.
Bovendien loopt de energiefactuur hierdoor snel op.

Ik heb de indruk dat de tv de dag van vandaag beschouwd wordt als een mini-me. Tegenwoordig zijn er gezinnen die ervoor kiezen om een tv in de badkamer te plaatsen, waardoor je rustig vanuit het bad tv kan kijken. Natuurlijk springen verkopers ook hier weer op de kar. De nieuwste technologie is zelfs dat er een tv in de spiegel (badkamer) ingebouwd is. De uitleg die daaraan gegeven wordt is:' Dan moet je 's morgens het nieuws niet missen'.

We kunnen dus stellen dat de tv een medium is dat in acht gestegen is bij de jeugd. (sta mij toe het zo te verwoorden)
Ik kan mij dus enkel en alleen maar aansluiten bij de redenen die hieronder al door verschillende personen aangehaald werden.
In mijn opzicht geraken kinderen geïssoleerd. Het is zoals hanne reeds zei... kinderen dienen te spelen en zich af te reageren.
Daarnaast deel ik ook de mening dat tv op kamers leidt tot concentratieverlies bij het maken van huiswerk (dat is ook zo bij een PC) en dat het leidt tot minder slaap...

Beste mensen... vergeten we ook niet dat de dag van vandaag steeds meer geweld op tv uitgezonden wordt. Belangrijk hierbij is dat ouders bepalen wat kan en wat niet kan. Bovendien is het ook opletten voor kinderen die het agressief gedrag gaan vertonen, na het kijken van geweldadige programma's.
Kinderen simuleren namelijk veel, en dat is niet anders bij tv. Kinderen zijn geneigd om hun tvhelden na te doen... Spijtig genoeg kan dit soms leiden tot de meest ergerlijke en onsmakelijke toestanden.
Met citaat antwoorden