25th March 2008, 20:59
|
|
Administrator
|
|
|
|
Schuer valt uit zijn rol
Phara in de clinch met Herman Schueremans
Phara de Aguirre haalt op haar weblog bepaald kritisch uit naar concertorganisator en Open VLD'er Herman Schueremans. Vorige week maakte Schueremans een opgemerkte verschijning bij Phara (Canvas). Het pittige debat werd na de uitzending alleen nog pittiger, zo blijkt uit de weblog van Phara. Een uittreksel.
'Mijn vriend zal hij nooit worden, Herman. Niet om wat hij in de uitzending gezegd heeft, daar kunnen we tegen, dat hebben we zelfs graag. Wel om wat hij na de uitzending gezegd heeft. Niet tegen mij, maar tegen een collega die zich even uit zijn gezelschap wou verwijderen om in het rookkot van de VRT een sigaret op te steken. Ik wens je veel kankers , zei Herman. Sorry Herman, dat doe je niet. Je wenst een mens geen kanker toe, ook niet als hij kritisch is.'
'En dan zwijg ik nog over de manier waarop je tegen de bewaker van de VRT tekeer bent gegaan. Ik hoop dat je de rekening betaalt van de telefoon die je vernield hebt. Het ga je goed, Herman, ik wens je een fantastisch festival.'
Schueremans zelf kon vrijdag niet bereikt worden voor een reactie. Maar volgens een partijgenoot was hij niet echt opgetogen na de uitzending. 'Herman verstaat niet waarom hij in Vlaanderen zoveel kritiek krijgt, terwijl zijn festival nu al een paar jaar verkozen wordt tot beste festival ter wereld.'
Blog HN, 25-03-2008