Onderwerp: 100l cola per gezin
Enkele post bekijken
  #15  
Oud 22nd March 2008, 11:26
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Light dranken zijn niet gezonder dan gewone Cola. Er zit dan misschien wel minder suiker in, maar in de plaats zit er aspartaam in. Uit een onderzoek van het Cesare Maltoni Cancer Research Center en de European Ramazzini Foundation of Oncology and Environmental Sciences in Bologna blijkt dat aspartaam het risico om lymfoom en leukemie doet toenemen. Het onderzoek werd gedaan op ratten. Dus we kunnen kiezen te veel suiker binnenkrijgen, of risico lopen op leukemie of lymfoom, bij mij is de keuze zeer snel gemaakt.
Ik moet toegeven, wij drinken thuis veel frisdranken. Wij zitten dan ook zeker aan 200 liter per jaar. Maar je moet eens uitrekenen 200 liter per jaar als er 365 dagen op een jaar zijn, is maar een halve liter per dag, dus dat is toch niet zo veel. Wij gaan meetsal één keer per maand naar de brouwer, en dan brengt mijn vader 1 bak cola, 1 bak limonade... mee als de cola en limonade het eerst opzijn, wat meestal zo is dan kunnen we daarna enkel nog water en fruitsap...drinken. Bij ons thuis geldt "meestal" wel de regel: 1 fles FRISDRANK per dag, als die leeg is, mogen we nog wel water drinken. Maar wij zijn thuis met 4, dus als ieder één glas cola drinkt is die fles al leeg. Wij drinken nu, ondanks het weetje over aspartaam wel meer cola dan vroeger, vroeger dronken we enkel cola-light. Maar nu letten mijn ouders daar bewust op.
Met citaat antwoorden