17th March 2008, 16:00
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Ann Van der Flaas
degene die de uitleg doet bij 'nee' heeft volgens mij geen kinderen. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je met kinderen nooit een scène hebt. Kinderen leren van elkaar, dan mag je als moeder nog zo consequent zijn en strikt, ze gaan het nog elke keer vragen.
|
De reden waar dat kind een scène maakt, is omdat het weet dat het dan zijn zin krijgt. Als je als ouders zoals de pedagoog zegt bij je standpunt blijft en een nee een nee laat zijn, gaat het volgens mij snel gedaan zijn met scènes in de supermarkt. Het is iets anders als je 3x nee zegt, maar om de scène te doen ophouden uiteindelijk toch maar ja zegt. Dan krijg je 'problemen'.
Kinderen moeten leren dat ze niet altijd hun zin kunnen krijgen. Anders worden ze verwend en dan krijgen we onverdraagzame, ongeduldige en irritante volwassenen.
ps: ik heb per ongeluk op ja gestemd, maar ik wilde eigenlijk nee stemmen
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|