Enkele post bekijken
Oud 17th March 2008, 15:56
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Moet alles wat we in de klas geven dan 'echt' zijn?
Mag er niet, zonder dat er een absolute waarheid bestaat,gepraat/gediscussieerd worden over zoiets als geloof of... ?

Zeker wel, heel graag zelfs! Maar daar zijn de lessen godsdienst en mavo voor.
Maar zoals Barst en Sofie zeggen, gaat het over het creationisme als theorie zoals die bij biologie of wetenschapslessen aan bod zou moeten komen (volgens de voorstanders dan). En dat kan niet, want het creationisme heeft hoegenaamd geen uitstaans met wetenschap. Tijdens wetenschapslessen moet alles inderdaad liefst echt zijn...

Citaat:
Maar nu we het er toch over hebben:
Missen we niet dat tikkeltje fantasie in een middelbare school? Is er nog wel plaats voor 'meer dan het realistische'?

Daar is zeker nog plaats voor, kijk maar naar mijn eindwerk 'Fantastische jeugdliteratuur voor fantastische leesbevordering'

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
PS Wim: het was 'Paulus, de boskabouter'

Als ik dan even mezelf mag verbeteren bedoelde ik niet 'Paulus, de boskabouter', maar 'David de (gewone ) kabouter'
Paulus heb ik namelijk nooit gezien, maar van David was ik wel grote fan want dat is van het soort kindertelevisie dat ze nu tot mijn grote spijt niet meer maken
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden