Enkele post bekijken
Oud 17th March 2008, 13:47
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Ik ben het er mee eens dat veel afhangt van de context. In biologie kan je niet anders dan het te hebben over de evolutietheorie.
In godsdienst kan je het wel hebben over het creationisme al past dat er ook niet helemaal in. Wij leren in godsdienst de leerlingen juist omgaan met de bijbel, dus ook de verhalen juist te interpreteren.
Dit leren wij hier in de opleiding ook.
Ik heb in de leraarskamer in Hove daar ook nog over gepraat met een leerkracht biologie. Hij vond wel dat ze in biologie ook moeten toegeven dat er fouten zitten in de evolutietheorie dus dat het niet HET antwoord is op hoe de alles ontstaan is. Toch is dit de meest aangenomen theorie die er is en denk ik ook wel dat hij meer wetenschappelijk onderbouwd is dan het creationisme.
Natuurlijk moet er ruimte zijn om te discussieren over dingen zoals geloof etc.
Ik kan begrijpen dat Bart vind dat er meer plaats moet zijn voor fantasie, maar ik zie de link niet echt met het creationisme. Want aanhangers van het creationisme zien dat niet als fantasie, zij zijn er van overtuigd dat het zo gebeurd is. Dus in die context zijn er toch wel andere zaken die je kan gebruiken om de leerlingen hun fantasie te stimuleren.

Ps david was ook een kabouter (kwam vroeger ook veel op tv)
Met citaat antwoorden