Enkele post bekijken
Oud 16th March 2008, 20:57
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
...maar de reden waarom het niet gedaan wordt en waarom ik het ook niet zou doen is omdat je dan - zoals ik ooit eens in iemand anders' argumentatie gelezen hebn - even goed David de boskabouter en het monster van Loch Ness in de eindtermen zou kunnen opnemen. Dat doen we ook niet omdat er geen enkel wetenschappelijk en verifieerbaar bewijs is, dat die 'dingen' echt bestaan...

Moet alles wat we in de klas geven dan 'echt' zijn?
Mag er niet, zonder dat er een absolute waarheid bestaat,gepraat/gediscussieerd worden over zoiets als geloof of... ?

Het is daarom net dat je wel ruimte moet voorzien voor zulke zaken. En dat hoeft niet met argumenten voor of tegen te zijn, maar er moet ruimte zijn voor leerlingen om hun eigen verhaal te doen. Het is pas als er communicatie is tussen leerlingen dat er ook begrip en respect kan zijn tussen leerlingen, denk ik dan. (Zeker als je het naar het multiculturele aspect opentrekt.)

Nu ja, dat is mijn gedacht erover.

En ik zou geloofskwesties nu niet echt vergelijken met David de Boskabouter. Ik denk dat zo'n vergelijking getuigt van weinig respect naar elk geloof. (Ik weet dat die argumentatie niet van jou kwam, hoor Wim.)

Maar nu we het er toch over hebben:
Missen we niet dat tikkeltje fantasie in een middelbare school? Is er nog wel plaats voor 'meer dan het realistische'?