Citaat:
Orgineel gepost door HanneVG
Dit ongeval bewijst nog maar eens dat er in ons land veel te weinig op alcohol en drugs in het verkeer wordt gecontroleerd. Ik hoop dat deze daders een straf krijgen, die streng genoeg zal zijn. Zodat andere mensen hieruit leren en zeker niet meer onder invloed van drank, drugs of dergelijke auto rijden. Want dit kan leiden tot dramatische gevolgen voor 'onschuldige' mensen.
|
Ik denk dat er op meer verschillende plaatsen testen moeten uitgevoerd worden. Als ik tijdens het weekend van Beerse naar Schilde ga, staat de politie 3 van de vier keren te controleren, iedereen moet stoppen.
Ik denk dat men beter op school meer preventie moet geven over drugs en alcohol

, wat het met je doet, welke gevolgen het kan hebben als je nadien de auto instapt,...
Hier zouden ze op school langere tijd aandacht aan moeten besteden.
Ze zouden jongeren een groter verantwoodelijkheidsgevoel moeten bijbrengen.
De wet zou dronkenschap en druggebruik veel strenger moeten bestraffen. Ookal ben je te voet of met de fiets, zij veroorzaken ook veel ongevallen waarbij ze in fout zijn maar de automobilisten zijn wel verantwoordelijk omdat de andere "zwake weggebruikers" zijn...
Men zou op school schokkende beelden moeten laten zien die jongeren bijblijven voor de rest van hun leven, zoals de fotovoorstelling die Dr. Beaucour in sommige secondaire scholen laat zien.