16th March 2008, 20:16
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
|
|
Syndroom van Down
"Daar bovenop toonde De Graaf aan dat leerlingen met Downsyndroom met gelijke ontwikkelingsmogelijkheden veel meer leren qua schoolse vaardigheden in het regulier onderwijs. Speciale scholen steken ook veel minder tijd in schoolse vaardigheden dan reguliere scholen."
"Kinderen met Downsyndroom die regulier onderwijs krijgen, kunnen op latere leeftijd beter deelnemen aan de samenleving dan wanneer zij speciaal onderwijs zouden volgen."
Indien dit echt zo is, zouden er dan niet eerder aanpassingen nodig zijn in het bijzonder onderwijs?
Daar moeten leerlingen toch op vooruitgangen maken, de begeleiding is er voor voorzien, er zijn kleinere klasgroepen zodat men naar ieders behoefte zou moeten kunnen werken.
Men zou meer tijd moeten besteden aan schoolse vaardigheden indien de leerlingen het aankunnen.
Persoonlijk vind ik het niet zo'n groot probleem of de kinderen met het Syndroom van Down in het bijzonder onderwijs of in het normaal onderwijs zitten. Maar naar mijn mening moeten deze kinderen meer aandacht krijgen.
|